Saturday, October 4, 2014

Contoh Puisi Menghargai Pengorbanan Ibu Bapa

Cara-cara menunjukkan kasih sayang anda kepada ibu bapa


Mar 29, 2012 - Pengorbanan ibu bapa kita juga tidak terhenti di situ sahaja. Oleh hal yang demikian, sebagai anak, kita haruslah menghargai jasa ibu bapa kita dan membalas jasa dan budi ..... Contoh 2 : Rumuskan kesan-kesan kemajuan teknologi kepada .... antara dua baris atau lebih daripada dua baris daiam puisi.

'SYAIR 'PANTUN GURINDAM PUISI UNTUK KELUARGAKU ...


May 11, 2013 - Pengorbanan ibubapa tidak dilupa. Dikurniakan ... Puisi Keluargaku Sayang Duhai bapa… ... menghargai setiap budi yang diberikan padaku.

Awesome Blog.My: Hargai Pengorbanan Ibu Bapa Kita


May 28, 2011 - Jasa pengorbanan seorang ibu tidak boleh dinafikan. Malah ayah ... Dari segi agama, Ibu Bapa telah berkorban demi agama untuk mendidik kita menjadi insan yang berguna. Dewasa ini ... Namun pada hari ini, ramai anak tidak menghargainya. Sebab ... Ak tinggalkan sebuah Puisi Nazam Kasih Ayah Ibu.

Keluargaku Sayang: CONTOH KARANGAN TENTANG ...


Oct 11, 2011 - CONTOH KARANGAN TENTANG KELUARGA. Tuesday, 11 ... CONTOH KARANGAN MURID. ... CARA KITA MENGHARGAI JASA IBU BAPA.

Sajak Akar - Scribd


Feb 28, 2014 - AKAR Ibu bapa adalah akar hidup kita bukan sekadar tangga untuk naik dan ... ibu bapa dalam membesarkan anak-anak. menghargai mereka. titian ... tahu mengapa contoh itu bukan simile. nilai mengenang jasa (tanpa ...

kumpulan kata kata terima kasih IBU DAN AYAH ~ Ailink Boiys


Oct 25, 2012 - Pengorbanan yang begitu nyata, ialah dari Ayah kita. ... ajarkan kami untuk pandai menghargai keringat Ayah selama ini; Ibu, di telapak kakimu yang surga aku titipkan doa, .... kumpulan puisi selamat tinggal [] jalan kekasih.

Pantun Buat Ibu | Lintasan Hati


Feb 25, 2011 - kalau kita rajin belajar, ibu bapa pun sayang kea kitapad .... bagus! ini pun saya bagi sedikit pantun: harap semua suka membacanya =).

Di Kota Kecilku - SlideShare


Aug 31, 2009 - ... Contoh karangan 98360 views; Ppsb taklimat 1330 views; Motivasi dan Strategi .... Seluruh sajak tersebut (d) Menghargai ilmu: Penyajak merupakan ... penyajak seorang anak desa, namun terpengaruh oleh ciri-ciri puisi atau syair. ... (a) Kita hendaklah mengenang budi dan jasa ibu bapa yang telah ...

KARANGAN UPSR : Cara-cara Membalas Jasa Ibu Bapa


Oct 4, 2012 - SOALAN : Anak yang baik akan sentiasa membalas jasa ibu bapanya. Berikan pendapat kamu, cara-cara yang patut dilakukan untuk ...

Puisi : Guru Oh Guru - ISTIMEWA UNTUKMU


May 13, 2008 - Dialah ibu dialah bapa juga sahabat ... menjadi seorang manusia yang tahu menghargai budi dan jasa. ... Jasa cikgu mestilah kita hargai!

No comments:

Post a Comment